Ez az oldal cookie-kat használ a felhasználói élmény fokozására. Az oldal használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát. A cookie-k használatát elfogadom
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Filmajánló: Leoni/ レオ二―

1901. New York. Leonie Gilmour a tehetséges fiatal írónő egy szerkesztői állásra jelentkezik az ismeretlen japán költőhöz, Yone Noguchihoz. A közös munka hamar összecsiszolja a két idegent. Leonie nemcsak kiváló szerkesztő, de remek menedzser is, így Yone egycsapásra híressé válik, költészete berobban az új évszázad Amerikájába. Egymás tehetsége iránti rajongásuk pedig lassan szerelemmé alakul. Pusztító szerelemmé. Noguchi a hírnévvel járó vad dorbézolások, éjszakai kimaradások és az alkohol hálójában vergődik, míg szerelme folytatja a szerkesztői feladatokat. A történelem most is közbe szól. Az orosz-japán konfliktus és az első világháború fenyegető árnyéka arra ösztönzi a japán költőt, hogy biztonsága érdekében haza térjen a Felkelő Nap országába.

Ugyanekkor Leonie bejelenti, hogy gyermeket vár. A férfi azonban tántorítatlan marad, a nyugati világ fényeitől megundorodva egy tradicionális, szelíd és szabálykövető asszonyra vágyik, ezért elhagyja Leonie-t. A nő Kaliforniába megy a saját anyjához, hogy világra hozza gyermekét. Levelezésük Noguchival továbbra is tart. Mikor a gyermek elég idős lesz, a férfi váratlanul bejelenti, hogy hivatalosan is apja akar lenni, ezért Leonie költözzön haladéktalanul Japánba a fiával együtt. Vajon ezúttal rendbe lehet hozni a kapcsolatukat Yone-val? Megbocsáthatóak a múltban elkövetett sérelmek egy olyan független, és erős nő számára, mint amilyen Leonie? Hogyan képes egy felvilágosult fehér nő boldogulni egyedül egy olyan távoli országban, mint Japán, ahol a feudalizmus örökségét még nem sikerült teljes mértékben felülírni?
Hisako Matsui japán rendezőnő kivételes alkotása ez a film. Leonie karakterét japánként teljes mértékben meg tudta ragadni, nagyon finom érzékletességgel tudta ábrázolni az a kontrasztot, ami a századfordulós Amerika és Japán között tapasztalható volt. Nemcsak egy szenvedélyes, végletekben gondolkodó fehér nő portréja, hanem megjelenik benne a kornak megfelelő lázadó szüfrazsett alakja is. Emellett Yone alakja a hagyományos japán férfi archetípusának keveredése a nárcisztikus, érzékeny művésszel. Leonie és Yone kapcsolata valóban egy seveled-senélküled kapcsolat, mely még a nyugati világban is eléggé embert próbáló, nem még a feudalizmusból éppen kilépő Japánban.
Leonie makacssága és szabadságszeretete mégsem hiába való, hiszen két olyan gyermeket sikerül felnevelnie, akik a világ számára maradandót alkotnak. Egyikük Isamo Noguchi, aki apja művészi lelkületét örökölve (habár sosem volt igazán szoros a kapcsolatuk) világhírű szobrászművészé és tájépítészé vált. A rendezőnő többek között az ő munkásságának állít emléket azzal, hogy az édesanyjáról készített portréfilmet.
 
Ha kedvet kaptál, a filmet itt tekintheted meg: https://videa.hu/videok/film-animacio/leonie-drama-japan-romantikus-tortenelem-5XX688S2_HNIDgmRd?fbclid=IwAR0IYl25hpFzcrpARZUZV2cwFDkAYp3Vz98_xuf-4WAtbqCFE_o_beZRhpE
 
Írta: Ballagó Petra
Kép: filmstars.de